Mange kasketter

Et eneste mål. En eneste mission

På tværs af målgrupper, platforme og genrer

… er målet at finde de helt rigtige vokaler og konsonanter. Missionen at finde de rette ord i den rette sammenhæng. At fortælle, formidle og forstå. Din og din virksomheds virkelighed. Din og din virksomheds udfordringer og behov.

9H4A9760_orange_bw.jpg

”Med tekster til blandt andet vores store inspirationskatalog har Hanne vist sit enestående, sproglige gehør, der sætter hende i stand til altid at ramme den rigtige tone til den rigtige målgruppe. Jeg oplever, at Hanne er grundig i sin analyse og samtidig effektiv og fleksibel i sin eksekvering. Hun er hurtig til at skaffe sig faglig indsigt og overblik – og hurtig i replikken. Alt i alt er Hanne en super dygtig kommunikatør med såvel sprogligt som menneskeligt overskud.”

Søren Axelgaard
Kursusleder, Udviklingscenter Syd

Koncepter, kernefortællinger og kommunikationskurser

Jeg arbejder med alt fra den kreative udvikling af kernefortællinger, ideer og koncepter over selve udarbejdelsen af diverse materialer til og med det punkt i processen, hvor du og dine medarbejdere måske skal undervises i selv at skrive tekster og formidle skriftligt. Eller mundtligt, for den sags skyld.

Opgaver og kunder inden for den offentlige sektor, erhvervs- og kulturlivet har foruden en bred erfaring givet tyngde i både de personlige og faglige kompetencer.

9H4A9716_sortkasket_bw.jpg

”Jeg har igennem flere år brugt Hanne som underviser ved DANVA's kurser inden for kommunikation. Vores kursister har været meget glade for Hanne, da hun er engageret, god til at møde dem i øjenhøjde og inspirere dem. Hanne har også været en god sparringspartner i forbindelse med udviklingen af nye kurser. Hendes positive indstilling og gode erfaringer har gjort samarbejdet til en fornøjelse og udviklingen af nye kurser til en succes.”

Britt Dalén
Konsulent, Danva

Pressemeddelelser, kampagner, fagartikler eller noget helt fjerde

Der findes stort set ikke den type tekstopgave, jeg ikke har udført. Fra interviews og artikelskrivning om både kendte profiler og hverdagens helte. Fra reklametekster om alt fra væg til væg-tæpper og dyrefoder til pressemeddelelser, fagartikler om præcisionsværktøj og kampagnebudskaber på buslangsider.

Glitrede magasiner, brochurer, nyhedsbreve, websites eller noget helt femte

Uanset medie, genre og platform er min egentlige kerneydelse, at jeg er:

Original

Jeg er som menneske ægte og som tekstforfatter udstyret med en autentisk flair, der ikke kan slås op i hverken kommunikationshåndbøger eller skriveguides. Og så har jeg tilpas mange krøllede hjerneceller til at finde skæve vinkler, der er lige – i øjet.

Troværdig

Jeg arbejder effektivt, vedholdende og har stor respekt for deadlines. Jeg holder, hvad jeg lover, og sammen vil vi altid finde en sprogtone, der rammer din virksomhed rent.

Analytisk

Jeg er en kreativ sjæl med et revisorhus i ascendanten. Foruden de krøllede hjerneceller er jeg nemlig udstyret med udpræget analytisk sans og evnen til hurtigt og effektivt at overskue, gennemskue og organisere store stofområder – og skære overflødigt flom bort.

Empatisk

Jeg er en behagelig samarbejdspartner og formår at sætte mig ind i dine og virksomhedens udfordringer og mål, at forstå jeres ønsker og behov. Samtidig sætter jeg en ære i at give teksten glød og varme. Og gerne et stænk humor, hvor det passer sig.

Fra kogebøger til romaner

Jeg har mildt sagt ikke noget større talent for madlavning, men når det gælder tekst og kommunikation er jeg god til at holde gryden i kog - også når det handler om at skrive oplevelseskogebøger. Sammen med Weber-Stephen skrev jeg blandt andet kogebogen GULD, der i Paris blev kåret som verdens bedste grillkogebog. På bogfronten har jeg fx også fungeret som både redaktør og bidragsyder på En Århus Krønike, hvor jeg blandt andet fik lejlighed til at interviewe manden bag en række af mine favoritfilm, nemlig Nils Malmros. Desuden tager jeg jævnligt den skønlitterære forfatterkasket på, og det har i tidens løb resulteret i tre romaner.